Updates

Lima Tips Mencuci Alat Makan yang Benar

Dalam dunia kuliner, kebersihan makanan dan peralatannya menjadi salah satu faktor penting yang patut diperhatikan. Males juga kan kalau makan dengan alat makan yang kotor dan nggak higienis. Yang ada malah jadi bisa bikin ilfil buat makan. Makanya, peralatan makan dan masak perlu dijaga kebersihannya setiap saat.

Terus, bagaimana cara mencuci alat masak dan makan yang baik? Nah, ada beberapa prinsip dasar dan teknik yang perlu kamu ketahui saat ingin mencuci peralatan masak dan makan, sehingga memberikan hasil akhir pencucian alat yang bersih. Berikut kami bagi beberapa tipsnya:

1. Pisahkan dan buang sisa makanan dan kotoran yang terdapat pada peralatan yang akan dicuci, seperti sisa makanan di atas piring, sendok, panci dan lainnya.

2. Guyur peralatan masak dan makan dengan air agar bersih dari noda sisa makanan dan kotoran. Jika menemukan noda kotoran yang membandel, lakukan perendaman untuk memberi kesempatan peresapan air ke dalam sisa makanan yang menempel atau mengeras. Hal ini dilakukan agar kotoran terlepas dari peralatan sehingga lebih mudah dibersihkan. Waktu perendaman ini tergantung pada kondisi peralatan, biasanya minimal antara 30-60 menit. Perendaman dengan air panas tentu akan lebih cepat daripada air dingin.

3. Cuci peralatan dengan cara menggosok dan melarutkan sisa makanan dengan alat seperti spons, sabut, abu gosok atau sabun cuci piring. Pada tahap penggosokan ini perlu diperhatikan dengan cermat sejumlah bagian-bagian peralatan, sehingga dihasilkan pencucian peralatan yang bersih. Diantara sejumlah bagian peralatan yang perlu diperhatikan saat mencuci adalah permukaan tempat makanan, bagian peralatan yang terkena kontak dengan tubuh seperti bibir gelas atau ujung sendok, dan bagian peralatan yang tidak rata, bergerigi dan berpori.

4. Setelah menggosok peralatan yang dicuci saatnya membilas peralatan sampai bersih dengan air. Di tahap ini, penggunaan air harus banyak dan terus mengalir. Tekanan air juga harus cukup sehingga dapat melarutkan sisa kotoran atau bahan pencuci. Bilaslah peralatan dengan cara menggosok memakai tangan atau sampai terasa kesat (tidak licin).

5. Tahap terakhir dari pencucian alat masak dan makan adalah dengan mengeringkannya menggunakan handuk. Tujuannya menghilangkan sisa-sisa kotoran yang mungkin masih menempel akibat proses pencucian. Nah, saat mengeringkan dengan handuk ini pastikan handuk yang digunakan steril dan sering diganti, ya. Jika merasa terlalu ribet mengeringkan peralatan makan dengan handuk, kamu juga bisa meniriskan alat masak dan makan sampai kering dengan sendirinya. Tentu langkah ini memerlukan waktu lebih lama dibanding mengeringkan alat masak dan makan memakai handuk.

Nah, itu dia lima tips mencuci alat makan yang bisa kami bagi. Dengan menjaga kebersihan alat masak dan makan, maka kita bisa membantu mencegah terjadinya kontaminasi makanan yang bisa saja terjadi. Yuk, mulai mencuci peralatan masak dan makan kita dengan benar!

Advertisements

Kenali Lima Cara Memilih Ikan nan Segar!

Ikan merupakan salah satu bahan pangan yang punya kandungan protein cukup tinggi. Bagi tubuh manusia, protein mempunyai fungsi yang sangat penting, diantaranya untuk pertumbuhan serta mengganti dan membangun sel-sel tubuh yang telah rusak. Protein ikan pun mengandung asam amino yang dapat membantu pembentukan sistem kekebalan tubuh.

Mengingat begitu besar manfaat ikan bagi tubuh manusia, maka kamu juga harus tahu bagaimana cara memilih ikan yang baik dan segar alias bermutu terbaik. Dalam memilih ikan ini, kamu bisa menggunakan indra penglihatan, perabaan dan penciuman. Nah, apa saja yang harus diperhatikan dalam memilih ikan? Berikut tips singkat dan mudah untuk memilih ikan yang segar:

1. Perhatikan warna kulit ikan. Ikan yang segar terlihat memiliki warna kulit yang mengkilat dan jernih. Sisik ikan pun akan tetap melekat kuat pada kulitnya dan mengkilat. Ini berbeda dengan ikan yang busuk, dimana kulit ikannya akan terlihat kusam atau suram dan tidak segar lagi. Sisik juga akan mudah lepas dari badan ikan.

2. Raba permukaan daging ikan di bagian perut dan tekan-tekan secara perlahan. Ciri ikan yang masih segar adalah apabila daging ikan ditekan dengan jari, maka ia akan cepat kembali pada keadaan semula atau kenyal. Itu tandanya ikan belum busuk atau rusak. Sementara, jika ikan sudah busuk, maka daging ikannya akan terasa lembek.

3. Perhatikan bagian insang ikan. Ikan yang berkualitas baik akan memiliki bagian insang yang masih berwarna merah segar dan lembaran insangnya terlihat jelas. Hati-hati jika kamu melihat bagian insang ikan yang kotor, tidak berwarna merah, dan sudah penuh dengan cairan yang melekat. Itu tandanya ikan sudah mulai busuk.

4. Saat memilih ikan, lihat juga bola mata ikan yang dijual di pasar atau supermarket. Dilihat dari bola matanya, ikan yang segar memiliki bola mata yang bening atau jernih, cerah dan segar, serta tidak tenggelam pada rongga matanya. Sementara, ikan yang busuk matanya sudah suram, pucat dan keruh. Apabila bola mata ikan ditekan, maka akan hancur dan tidak muncul kembali.

5. Ketika ingin membeli ikan, gunakan juga indra penciuman kamu, ya. Ikan yang masih segar tentu mempunyai bau yang masih segar pula. Jika kamu mendapati ikan sudah berbau kurang sedap seperti amonia atau belerang, serta berbau basi dan asam, itu berarti ikan tersebut sudah busuk.

Tips Cara Menyimpan Buah

Ada berbagai jenis buah di Indonesia. Dengan iklim tropis di tanah air, Indonesia pun dikaruniai beragam jenis buah termasuk buah-buahan tropis seperti nanas dan mangga. Nah, agar buah-buah yang kamu beli di pasar atau supermarket tetap segar, maka kamu perlu tahu pula cara penyimpanannya yang baik dan benar.

Secara umum, cara penyimpanan buah yang baik adalah disimpan dengan temperatur 5-10 derajat Celcius atau di lemari pendingin, sementara untuk buah yang berkulit tipis dan berdaging lunak sebaiknya disimpan dalam kotak berlubang agar ada sirkulasi udara. Hindari pula menyimpan buah yang telah dikupas dan dipotong, ya.

Nah, buah-buahan di Indonesia dapat digolongkan menjadi tiga, yaitu hard fruit, stone fruit dan soft fruit. Hard fruit adalah jenis buah yang mempunyai daging kaku seperti apel, pir dan kesemek. Sementara, stone fruit adalah buah yang berbiji banyak seperti delima, jambu biji dan pisang. Dan, soft fruit adalah buah yang bertekstur lembut seperti berries.

Lalu, bagaimana cara menyimpan berbagai jenis buah tersebut? Untuk penyimpanan hard fruit, sebaiknya dilakukan di dalam box dengan temperatur 5-10 derajat Celcius. Apabila buah dalam keadaan terbungkus spons/kertas, jangan dibuka sebelum digunakan untuk menghindari gesekan satu dengan yang lain yang dapat menimbulkan cacat kulit luar dan mudah membusuk. Buah yang baru harus selalu disimpan di belakang buah yang lama dengan tujuan agar dikonsumsi terlebih dulu. Gunakan sistem First In First Out.

Untuk buah jenis soft fruit, seperti stroberi dan raspberry, sebaiknya disimpan di dalam keranjang dalam suhu 5-10 derajat Celcius. Untuk jenis buah yang dibekukan, setelah selesai penggunaan sebaiknya langsung disimpan kembali dalam freezer untuk menjaga tekstur buah tetap dalam keadaan baik.

Sementara, untuk stone fruit, alangkah baiknya bila disimpan di ruangan dingin dengan beralaskan baki agar mudah terlihat apabila buah membusuk. Buah yang busuk harus segera dibuang agar tidak merusak keadaan buah yang masih baik kondisinya. Khusus untuk pisang, sebaiknya disimpan tergantung sehingga tidak ada kulit buah yang tertekan.

Restaurant Series: Enjoying Food in an Art Sanctuary

thediplowifey

I first read about ARTOTEL (Thamrin) from a magazine and thought it was a pretty cool concept —  an art-inspired boutique hotel featuring original works of ART by emerging local artists. What a great platform for Indonesian artists to showcase their art (mainly contemporary) to both locals and tourists! There and then, I made a mental note to visit the hotel sometime soon.

Sometime soon came in the form of yesterday afternoon when Agent D and I decided to check out RoCA Restaurant housed inside ARTOTEL for lunch.

IMG_7046[1] Exterior of ARTOTEL.

Our driver doesn’t work on weekends so we cabbed there from church. Once our taxi turned into Jl. Sunda (a small road), we spotted it at once. In fact, it’s actually quite impossible to miss. The exterior is wayyyy too eye-catching. Because RoCA Restaurant is located within the hotel, it is open 24 hours. Awesommme. Now you know where…

View original post 655 more words

Open: Ruth’s Chris Steak House (FOODIES, Mar 2016)

THE GASTRONOMY AFICIONADO

Finally, it is time to embrace a new guest from New Orleans – a reputable envoy from the steak house business that will show Jakartans the real taste of perfection.

The tongue twisting name of Ruth’s Chris Steak House may sound unique or awkward for some, but back at New Orleans – the city where it was born, this powerhouse name actually bears a fine chemistry between tradition, great reputation, and business experience for more than 50 years.

New Orleans itself is a crossroad of civilizations, between European colonists and Creole – the mixture of many nations for centuries. The coexistence between these civilizations created a culture that influences the rich lineup of menu that Ruth’s Chris Steak House has been introducing to people since its early days.

Ruth's Chris Steak House (1)

In 1965, Ruth Fertel took over Chris’ Steak House – the original steak house since 1927. She then taught herself with the…

View original post 267 more words

Celebrating National Peanut Butter Lovers’ Day at Something Sweet Dessert Cafe

The Hudson Valley Foodie

VSCO Cam-3     March 1st, 2016 was National Peanut Butter Lovers’ Day but in this house it could be every day because we’re nuts for peanut butter! Apparently we are not alone because Americans spend almost 800 million dollars a year on peanut butter. Aside from being delicious there are actually some pretty good reasons to love it. Peanut butter is high in protein and is a good source of potassium. It also.contains fiber, healthy fats, magnesium, Vitamin E,Vitamin B 6 and antioxidants.Research shows that eating peanuts or peanut butter can decrease your risk of heart disease, reduces bad cholesterol , protects healthy brain function and may even help protect against certain types of cancer. Now you can see why it’s something to celebrate!

     After giving it the careful consideration it deserves I decided that the best place to celebrate this pseudo holiday would be Something Sweet Dessert Cafe. I have it…

View original post 419 more words

Socieaty Plaza Indonesia, Jakarta

ngudak-ngudak

Hello Abang Mpok !

This time i went to a restaurant which is located at Plaza Indonesia 1st floor, Jakarta. It’s Socieaty ! The restaurant is under Les Amis Group, that’s one of my reasons to try their food ! 😀

The atmosphere of this restaurant is looking so expensive, but homy in the same time. I went here with my old-friend, she had a week holiday from her pilot-school, so yeah i got a chance to meet her-up 🙂

Anw, these are my reviews :

FullSizeRenderDuck Leg Confit, this duck leg was not bad, the skin was so crisphy too (my fav part-ever!). However, if i compared to those restaurants that speciality in duck dishes, let’s say “Bebek Ka***o” they wins ! because they have a strong flavour than this restaurant (i’m sorry, i’m just being honest) 😦

Price for this : Rp. 195,000.

FullSizeRender (1)Floating Island

View original post 97 more words

Fast Trip Jogja

SUPERBLACKSAMPLER

Sebelum bulan Ramadhan tahun lalu, saya berdua istri ngabur jalan2 ke Jogjaaa… kali ini sengaja gak ajak anak2 karna emang cuman dua hari doang di jogja, demi nurutin sang istri yang ngidam pengen makan tengkelng hehehe… nggak deng emang pengen jalan2 aja berdua.

Dengan persiapan yang super ngebut kita pesen tiket, booking hotel and googling2 destinasi kuliner disana, ya begitulah emang tujuan utama nya wisata kuliner. Sengaja nggak naik mobil, disana emang kami booking motor buat mobilisasi disana. Penyewaan motor juga kami order saat di jakarta, biaya sewanya cukup murah, 50-60rb untuk seharian motor bebek matic (honda beat), belum termasuk bensin ya itu, bensin paling abis 50rb tuh 2hari. Coba bandingin sama sewa mobil :). Enaknya lagi motor yang kita sewa bisa dianter ke bandara pas kita sampe di jogja & nanti pas mau pulang juga dibalikin janjian ketemu di bandara lagi, praktis kaaan… Sampe di jogja masih pagi banget…

View original post 713 more words

Begini Cara Penyajian Pempek yang Benar

Gastronomi Perikanan

Macam-macam bentuk Pempek Macam-macam bentuk Pempek

Masakan khas Palembang berbahan dasar ikan tenggiri dan bumbu cuka sangatlah lezat, apalagi kalau cuka tersebut rasanya pedas tanpa harus ditambah sambal. Kalau kata partner saya yang sangat chauvinis dengan ke-Palembang-annya, “pempek itu nggak penting dengan rasa dan bentuk pempeknya, yang penting adalah cuko-nya”.

Bentuk pempek memang bermacam-macam, yang paling terkenal itu pempek kapal selam dan pempek lenjer. Padahal selain kedua primadona itu, ada lagi pempek yang tidak kalah enak yaitu adaan, kulit, keriting, pistel (pempek isi pepaya muda) dan lenggang (pempek yang dipotong-potong dan dicampur dengan telor seperti telor dadar).

Nah, menurut orang Palembang asli, cuka pempek yang enak dan benar adalah cuka yang dibuat dari asam jawa tanpa ada tambahan cuka buatan dan agak kental. Selain asam jawa, bahan dari cuka ditambah dengan tongcai yaitu sayuran yang di asinin (biasanya tongcai dari sawi atau lobak) dan ebi yang sudah dihaluskan ditambah dengan cabai rawit…

View original post 80 more words

Sapi lada hitam simple dan mudah

All around you

image

Sudah lama gak posting.. Kali ini postingnya resep masakan yang mudah dan simpel cocok untuk yang baru belajar masak. Berhubung saya baru saja dinobatkan sebagai seorang istri, jadi saya belajar masak biar bisa menyenangkan suami tercinta. Saya akan berbagi resep sapi lada hitam yang mudah, simpel tapi enak. Oh iya sedikit tips saat merebus daging sapi biar empuk gunakanlah jahe yang digeprek. Siipp.. Ini dia resep sapi lada hitamnya.

Bahan yang digunakan :
250 gr daging sapi segar (cuci,iris tipis)
1/2 siung bawang bombay
1 buah parika hijau/ merah (bisa gunakan keduanya)
3 siung bawang putih (cincang halus)
3 sdm saus tiram
2 sdm kecap manis
lada hitam (sesuai selera)
1 sdt tepung maizena (larutkan dahulu)
1/2 sdt garam
air (secukupnya)

Cara memasaknya :
1. Tumis bawang putih, bawang bombay dan paprika hingga harum
2. Setelah itu masukan daging sapi yang telah diiris tipis masak hingga setengah matang
3. Lalu…

View original post 53 more words

Four Points By Sheraton Bandung

Cafe Resto Diary

Hello Foodjunkie!

On this post, we will review the hotel that was recently opened in Bandung, Four Points by Sheraton Bandung. This is a new hotel that’s located in Dago and the interior is classy and monochrome! It’s quite different from the other Hotels in Bandung that we’ve seen before.

DSC00179Bandung has a lot of hotels, but this one is the best: D This 4-star hotel is guaranteed to make your vacation in Bandung very memorable and comfortable. The location is also very strategic because there are so many places to eat around this hotel and also a lot of cafes, shopping centers and Malls.

DSC00188As soon as we arrived there, the receptionist gave us welcome drinks, Guava Juice that is really really fresh and delicious! And we also love, the interior suitable for taking photos too: P so we just enjoyed the drinks and took some photos while we wait…

View original post 391 more words

Farmhouse (1)

Camochino

image

Oke ini ada tempat yang lagi ngehits di Bandung yang bikin jalanan ke Lembang macet banget. Sampe ke farmhouse langsung ke tempat makan gara-gara hujan lebat, berjuang demi dapet tempat duduk saking penuhnya ini tempat. Oke kulineran kali ini semuanya tentang pasta. Penjelasannya gak bakalan banyak-banyak, yang pasti kita pesen 4 porsi pasta dengan 3 macem rasa.

Oiya, untuk bisa masuk ke tempat ini setiap orang dikenakan biaya Rp 20.000 yang kemudian tiketnya bisa ditukar dengan segelas susu murni atau sosi bakar. Kalau kalian bawa kendaraan, setiap mobil dikanakan biaya parkir sebesar Rp 10.000. Sekian sekilasi info yang bener-bener sekilas haha… Sebetulnya foto ini diambil sudah sukup lama, cuma baru nulis reviewnya aja di sini hehe

image

image

image

image

image

View original post

[Kuliner Bandung] : Pedasnya Sambal Ayam Karmila

...not enough a cup of coffee...

Saya adalah penggemar berat rasa pedas. Bukan cuma sekedar agak pedas. Tapi makin pedas bagi saya makin nikmat. Entah mana yang lebih pedas, sambal yang saya makan atau mulut saya :p Mungkin ada korelasinya antara suka makan pedes sama suka ngomong pedes.

Di Bandung sendiri agak susah buat saya cari yang pedas-pedas. Karena rata-rata sambal soto atau bakso juga rasanya nggak pedas-pedas amat. Begitu juga kalau makan penyetan atau disini nyebutnya pecel lele (setau saya pecel itu pakai sayur), bukannya pedas tapi sambalnya malah berasa manis. -_________- Jadi agak terbatas juga tempat makan yang bener-bener cocok di lidah rasa sambalnya.

Lalu bagaimana dengan Sambal Karmila? Sudah lumayan lama sih denger nama tempat makan ini. Cuma belom kesampaian untuk nyobain. Barulah hari ini dengan segenap niat makan pedas saya menyempatkan diri belok ke Sambal Karmila. Saya kira lokasinya di daerah taman pramuka tapi ternyata malah kebablasan. Harusnya sebelum Taman Pramuka saya…

View original post 394 more words

Mari Membuat Jabchae

rumahemak

Jabchae, masakan khas korea selatan yang baru pertama kali saya coba saat berkunjung ke rumah seorang teman berkebangsaan Korea. Saat bermain ke rumahnya, saya disuguhkan Jabchae dan Kimbap (sushi ala korea). Enak? enaaak! Halal? Iya doong!

Meskipun namanya mirip capcay, tapi Japchae berbeda dengan capcay. Jika capcay didominasi sayuran, Jabchae didominasi mie berpenampakan seperti so un. Jabchae ini dibuat dengan mie khusus yang berbahan dasar ubi. Yah, khas korea banget. Secara tekstur mirip so un (bukan bi hun, red.), agak kenyal-kenyal gimanaaa gitu, tapi agak lebih besar sedikit.

Cooking-Korean-sweet-potato-starch-noodles-for-Japchae Mie Japchae terbuat dari ubi. Sebelum dimasukkan ke tumisan, mie ini direbus dahulu hingga lunak, kemudian diberi bumbu. credit

Ada beberapa sayuran yang ikut meramaikan Jabchae: irisan wortel, irisan jamur, potongan bayam Jepang, dan irisan bawang bombay. Kalau suka, kamu juga bisa menambahkan paprika merah. Biar tambah kece! Bumbunya khas negeri timur: bawang putih, wijen, minyak wijen, dan kecap asin. Proteinnya berasal dari daging dan…

View original post 161 more words

HOTNYA SOP JANDA

Penyukajalanjalan

20151206_102045

Saya bukanlah penggemar berat makanan berkuah. Lebih suka makanan yang dibakar.  Kalau makan bakso, sop, soto, kuahnya gak digubris. Kecuali coto Makassar ya, jaman kuliah dulu ketika makan di warung coto di kampus, gak malu-malu nambah kuah sampai 2x. Maklum, budget terbatas waktu itu. Hihihi. Sekarang kalau makan coto makassar, kuahnya jarang dihabisin.

Panas juga telinga karena teman-teman saya pada promosi tentang Sop Janda ini. Ada teman yang doyan banget Sop Janda ini, jadi setiap kali ke Jakarta hampir setiap hari makan disini. Kebetulan teman saya ini selalu nginap di rumah teman saya yang ada di dekat Sop Janda, Bekasi. So pas ke Jakarta, saya minta diajak kesini supaya gak penasaran. Hehehe.

View original post 89 more words

Words Crush Wednesday – Nigella Lawson Edition

Eat, Play, Clove

When I first started cooking six years ago, I relied solely on recipes and taste buds. I am definitely not a chef, nor have I had any kind of formal training, but there’s something special about feeling ones way through a recipe, adjusting and adding according to what feels right, as opposed to what one was taught. I have deep respect and admiration for actual chefs, oh how I would love to pick their brains, but I am also in awe of people who make beautiful dishes based solely on their gut feeling. Regardless of formalities, food is to be enjoyed, savoured and celebrated, however that dish was created, and by whomever created it!

Nigella 2

Please go to Rebirth of Lisa for more delicious quotes!

View original post

Behind The Scenes: Preparing Our Meals

Fresh 'n Fit Cuisine Blog

If you have eaten any of Fresh ‘N Fit Cuisine’s meals you know that our food is always fresh and delicious. What you may not know is the hard work and preparation that goes into making your food every week.

Each season, our professional culinary team, led by our 4 chefs, spend a countless amount of hours thoughtfully creating our 5 gourmet menus. By using  locally and regionally sourced ingredients, our food reflects the true flavors of the season. Our in-house Registered Dietitian then makes sure that all of our meals are nutritionally balanced for our 1,200 and 1,800 calories per day plans.

Each meal is weighed to make sure that the portion sizes are accurate, then they are sealed using our state-of-the-art packing machine. Once they are packaged, our distribution team loads them into our fleet of refrigerated trucks to deliver them to our 115+ pickup locations around Atlanta.

Still not sure if…

View original post 77 more words

Food Is Meant To Be Shared.

cut10cooking

My entire life has revolved around food in one capacity or another. When I was a kid growing up, my family sat down to dinner every night. Some  nights we would sit around the table chatting away about each others day. Other nights would end in smashing dishes and yelling. (All of us Cutten men are very short tempered. Especially when hungry) Either way it was around a table filled with food.

I was lucky enough to have a wonderful Sunday filled with great food and laughter. We took a trek to the mountains and prepared a wonderful brunch accompanied by mimosas. The meal was a french toast with a red current syrup and mascarpone. I am usually not one for sweet heavy breakfasts but, this one hit the spot. The way the mascarpone melted into the sweet and bitter syrup was simply divine.

The real treat was after brunch…

View original post 173 more words

Burgundy Box – A DIY (Do it yourself) Recipe Kit

Being a Mommy

Last weekend I participated in my first ever chef competition organized by Burgundy Box.
Burgundy Box is essentially a concept where you can order prepped & portioned ingredients of a recipe of your choice and then create it in your own kitchen using them. Isn’t it cool???
I wanted to try out the box for some time now and the contest came right in time. It gave me a chance not only to experience the box but also to meet Chef Ajay Chopra of Masterchef fame and the co-founder of Burgundy Box. Needless to say he was the judge for the event 🙂

Burgundy Box_lr

BurgunDIY August Chef Experience

On the day of the event, all participants were delivered a box of similar “surprise” ingredients and they had to create a dish using them. A maximum of 2 additional ingredients were allowed outside the box to make the dish. The box was…

View original post 583 more words

Boozy Frozen Strawberry Lemonade

The Hangry Collegian

Happy hump day and here’s to another #HangryHappyHour! Because happy hour is the only time when the hanger temporarily retreats.

I like fruity mixed drinks. Specifically anything mixed with strawberries. They’re my favorite fruit. *sassy girl emoji* This boozy and fruity drink is a cold mixture of strawberries, lemons, Malibu rum, and club soda. They are perfect for an upcoming sunny spring day or to just quickly whip up any day. If you don’t specifically like tequila, this drink is a great alternative to a classic strawberry lime margarita.

You Will Need:

  • 2 cups ice cubes, crushed
  • 1 cup frozen strawberries
  • 1/4 cup club soda
  • 2 tbsp lemonade concentrate
  • 2 tbsp lemon juice
  • 3 oz Malibu Black Rum

Directions:

  1. Place the crushed ice cubes in a blender. Add strawberries, club soda, lemonade concentrate, lemon juice, and rum. Blend until thickly mixed together.
  2. Serve immediately in a margarita glass.

Drink responsibly my friends.

View original post

Chef Frish’s

Cook and Live the AHA Way

First things first. let me tell you that AHA isn’t for the faint of heart! the teaching methods are definitely designed to prepare and hone your skills for the professional kitchen. all through out, it was a long hard way, but definitely, for me, it was the “best way” and made me the “tough cookie” that i am today. 🙂

I wasn’t the A type student, In that case i had to work extra hard for everything. practical tests are the scariest thing ever. if you don’t come prepared then you have to bear the consequences. (which i learned a lot from! 🙂 with AHA I LEARNED how to work gracefully under pressure, As well as how to multi-task.:)

i’m thankful for the extensive trainings i had when i was in AHA as well as being part of their culinary team. I learned how punctuality, discipline and having the right…

View original post 114 more words

Chicken Cheese Tartine

Yassminas Kitchen

In the mood for something light AND delicious?

Firstly, Heat the sourdough bread on a pan, then splash a little olive oil and on low heat put bread so it becomes crispy!

Then on same pan put sun dried tomatoes until they become slightly brown,

On a separate pan, Grill the chicken …. add a dash of salt, pepper, lemon, paprika and some chilli flakes.

Add a touch of garlic to the chicken (smash it, use 1 or 2 garlic cloves)!

While the chicken is cooking, add the mozzarella balls on the bread whilst everything is still on the pan

Allow the mozzarella to melt, then place the chicken on top of the bread and place the sun dried tomatoes above with sprinkles of parsley, coriander and rosemary!

——————————————————-

What you will need (For Two):

– 2 Chicken Breast Fillet

– A Bunch of sun dried tomatoes

– Coriander

– Salt

– Pepper

– Paprika

– 2 Garlic…

View original post 30 more words

AMKC Atelier Plaza Indonesia Thamrin Jakarta

yennymakanmulu

February 29th, 2016. Actually I was planning to spend the day at home, because I was so tired after going home from Bandung. But on Sunday night, I met my bestie, Hans and he asked me to join him to a new opening place in Plaza Indonesia. So, I totally forgot about my exhaustion, and I said to him, “Yes sure, I’ll join you.” Voila! AMKC Atelier.

Gourmet eatery & Handmade pastry shop located in Plaza Indonesia by chef Adhika Maxi & Pastry chef Karen Carlotta, the amazing couple chef of UNION.

IMG_3388

Located at level 1 Plaza Indonesia, AMKC Atelier was very eye-catching with their black and white decorations. And if you haven’t realized yet, AMKC stands for the chef and Pastry chef’s names. Adhika Maxi Karen Carlotta. This Atelier was their new baby. And they must be very proud. 🙂 Well, for me, the ambiance…

View original post 790 more words

My Journey Begins

Finding Mis en Place

Ever since I was a kid I’ve been in the kitchen. It wasn’t that I was helping since I didn’t even make my first Top Ramen until the age of 12 but I’ve always found home where the food happened to be. I remember getting kicked out of the kitchen before Christmas dinner for stealing Pillsbury crescent rolls before my grandmother could put them out. I began to cook as a means for surviving long summers when my parents were at work because we were sadly bereft of Lunchables and other instantly satisfying foodstuffs. Besides, ramen was cheap and easy for my brother and I so we liked it. We eventually got more daring and broke out the Betty Crocker Kids Cookbook but it would be long before I found myself studying the complex tastes of world cuisine and the knife skills of Morimoto. I had simple beginnings and I…

View original post 377 more words

Spicy Cilantro Chicken Wings – Recipe

IMG_8456

CAN YOU BELIEVE IT’S MARCH?! Sorry to start this post by yelling, but seriously. C’mon. What the heck is happening with time these days?

Anyway! Happy Thursday, friends. We’re almost to the weekend, and I am filling mine to the brim with fun things. I hope you are too, and that you save some time in there to eat these bomb wings. A few years ago, a guy from Ghana asked me if I REALLY knew what spicy was. My response: “yeah, duh. I’m hispanic”… AND HE LAUGHED IN MY FACE. He was pretty new to the United States, so I’m gonna give him the benefit of the doubt and say he didn’t mean to be rude, but I was appalled! The next day he brought me some chicken and it was some of the spiciest shit I have ever tasted in my whole life. He wouldn’t tell me exactly…

View original post 338 more words

Malva Pudding with Fresh cream, fruit and berries

Whats Cooking Blackie?

image

What You Need:

3/4 cup sugar
2 large eggs
1 tablespoon apricot jam (or preserves, chopped very finely)
150g plain flour
1 teaspoon baking soda
1/2 teaspoon salt
1 tablespoon butter (a generous tablespoon)
1 teaspoon vinegar
1/3 cup milk
1 can whipped cream
Assorted fruits (based on taste and availability)
Assorted berries (strawberries, blueberries, raspberries or/& gooseberries)

For the Sauce

3/4 cup fresh cream
100g butter or baking margarine
140g sugar
1/3 cup hot water
1 teaspoon vanilla essence

Method:

1. Preheat oven to 180 degrees. Beat or whip the sugar and eggs, preferably in a food processor, until thick and lemon colored. Then, add the apricot jelly (or jam) and mix thoroughly.
2. Sieve together the flour, soda and salt. Melt the butter (do not boil!) and add the vinegar. Add this mixture, as well as the milk, to the egg mixture in the processor, alternately with the…

View original post 85 more words